Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

En aldeles vanlig onsdagseftermiddag

Kategori: Träning

14:00 lungt
14:15 Oj, vad det regnar ochjag har inga regnkläder med mig. Får byta om till jobbyxor att cykla i till mötet
14:30 45 minuter till avtalad tid och oj vad det kom telefonsamtal och mail nu då.
14:40 Måste byta om nu....
14:42 Byxorna passar inte längre. Jag är för tjock även på låren.
14:43 arbetsbyxorna då? Jodå, med mycket vilja sliter jag på  mig dem men de går som väntat inte alls att knäppa.
14.44 in i förrådet. Gummiband.
14:45 J-------. Pyspunka på cykel------. hade glömt det
14:50 Efter språngmarsch till macken är jag trött och stressad. Välter cykeln, pumpen är nästan tom.Det vräker ner regn. Och blåser.
14:53 På väg. Ganska gott om tid.
14:58 Dunjacka i ösregn= dåligt val. Fötterna är dygnsura.
15:05 Framme
15.05 In på toa ombyte till torra byxor som jag har i väskan. Torka håret med pappservett. Torka bort mascara.
15:11 4 minuter innan utsatt tid.
15:30 Klar, ut i ösregnet för att se om jag har luft i däcken. Ok. Skönt.
15:42 Sur. Extremt lång kö på COOP. Alla skall strula.
16:02 Parkerar min punkade cykel i källaren. Svettig, dränkt och kall efter motvind och ösregn.
16:04 Duschar varmt

INTE aktuellt att gå ner till gymmet. Kväll i soffan? jajamen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: