Sofia Lundberg, GMOK

Min träningsvardag i uppförsbacke, i nerförsbacke och på platten

Att inse sina begränsningar

Kategori: Träning

Igår kändes det som hellweek. Slutet av hellweek. Cykelturen på knappa kilometern till badhuset kändes oändligt lång och om inte snälla, söta Sara hade förgyllt tiden i bassängen hade jag landat i bubbelpoolen direkt. Nu bet jag ihop och fusksprang vatten med dålig framåtlutande teknik. Väl i vattnet kändes det i och för sig helt OK. Och tiden gick förhållandevis fort eftersom vi hade en del skvaller att avverka. Värre var det att möta motvinden på cykeln hem och jag blev inte människa igen förren jag hade avverkat både middag, kanelbullefika och 2 h i soffan.

Idag blir det raka vägen hem och vila. Ser fram mot många sköna timmar inomhus med te, filt, bok och kudde.(Och kanelbullar.)  Och inte minst, veckan TV-höjdpunkt. Life. Formtoppning kallas träningsformen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: